23 sierpnia 2018

"Wierność jest trudna" Agata Przybyłek [patronat]


Przychodzę dzisiaj do Was z recenzją książki "Wierność jest trudna", która niedawno miała swoją premierę i w dodatku objęłam patronatem tę historię, którą bez dwóch zdań mogę Wam polecić. Na kartach tej powieści Agata Przybyłek przedstawiła zwykłe ludzkie rozterki, które mogą nas spotkać na co dzień, a może niektórzy już się z nimi zmierzyli, a mianowicie chodzi tu o wierność, chwilę zwątpienia, trudne życiowe wybory i rozterki, czy małżeństwo to na pewno dobry wybór. 

Agata Przybyłek zaskoczyła mnie swoim pomysłem na fabułę tej historii, bo kiedy siostry bliźniaczki walczą o jednego faceta, emocje podczas czytania sięgająca zenitu, a ostateczne starcie może okazać się tragiczne dla bohaterów tej powieści. Na samym początku dowiadujemy się, że Eliza - główna bohaterka książki - wychodzi za mąż za Pawła i właśnie jest na etapie przymierzania sukni i załatwiania ostatnich spraw przed ślubem. Jej siostra bliźniaczka - Patrycja z zawodu jest makijażystką i oczywiście to ona zajmie się panną młodą w tym niezwykłym dniu. Spokojne i poukładane życie Elizy zmieni się całkowicie, gdy na jej drodze pojawi się Szczepan - przystojniak, który lubi czytać książki, jeździ na motorze i pomaga swojej siostrze w opiece nad dziećmi. Szczepan od razu wpada w oko Elizie i z wzajemnością, oboje poczują się dobrze w swoim towarzystwie i zaczną spędzać wspólnie czas, dziewczyna łatwo zapomni o czekającym ją ślubie i da się zatracić w przyjemności, jaką odczuwa, gdy jest ze Szczepanem. Nie wie jednak, że jednocześnie jej nowo poznany znajomy wpadł w oko jej siostrze bliźniaczce, która z charakteru jest feministką, a w obecności Szczepana Patrycja poczuje się w pełni kobietą i zrozumie, że musi zrobić wszystko, by go zdobyć. Jednak co się stanie, gdy siostry bliźniaczki dowiedzą się, że zakochały się w tym samym mężczyźnie? 

Agata Przybyłek stworzyła wybuchową mieszankę bohaterów, wystawiając ich wierność wobec partnerów na próbę. Pokazała jak łatwo można dać się zatracić i z egoistycznych pobudek oszukać ukochaną osobę. Główna bohaterka książki zmierzy się z trudnym wyborem, nie będzie pewna, czy wyjść za Pawła, faceta, którego kocha i czuje się z nim dobrze, czy jednak postawić wszystkie karty na Szczepana, zrobić coś szalonego i zdecydować się na związek ze Szczepanem. Z jednej strony miałam ochotę udusić Elizę za jej postępowanie, bo jak można tak oszukiwać przyszłego narzeczonego, na rzecz jakiegoś obcego faceta. Jednak z drugiej strony z uczuciem ciężko wygrać, szczególnie, że Eliza poczuła głęboko w swoim sercu wątpliwości. Dodatkowo sprawa się komplikuje, kiedy rodzona siostra, w dodatku bliźniaczka zakochuje się w tym samym facecie. 


Autorka ma niebywały talent, by ze zwykłej, wręcz banalnej historii stworzyć zabawną i pouczającą powieść, która wciągnie czytelnika w ten zwariowany świat i pozwoli się odprężyć i zrelaksować. Pozycja obowiązkowa dla fanów tego gatunku, historie obyczajowe zawsze są pożądane, szczególnie w te upalne dni, kiedy to pragniemy usiąść ze świetną lekturą, zatracić się w czytaniu i zapomnieć o otaczającym nas świecie. 

Przesympatyczni bohaterowie, z którymi łatwo można się polubić oraz zawiła i przezabawna historia, która momentami rozbawi was do łez. Sprawi, że będziecie mieli ochotę potrząsnąć bohaterami, żeby się ogarnęli. "Wierność jest trudna" to świetna pozycja na tą resztę tegorocznych wakacji. Umili wam wieczór i pozwoli w pełni zatracić się w perypetiach poukładanej Elizy. Ależ się cieszę, że objęłam patronatem tak świetną historię. :) 

Moja ocena 7/10⭐

Lubicie czytać obyczajówki? :) 

13 komentarzy:

  1. Już wkrótce również będę czytała tę książkę i przyznam szczerze, że jestem jej bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przyjemna historia, zakończenie było najlepsze i już nie mogę doczekać się kolejnego tomu :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Obecnie nie mam ochoty na takie książki, ale kto wie? Przez to, że są tu bliźniaczki mam ochotę poznać ich historię. ;)
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy tylko najdzie Cię ochota na lekką i zabawną historię zwariowanej rodzinki to bardzo polecam Ci ten tytuł :) Myślę, że może Cię zaskoczyć ta historia :)

      Usuń
  3. Nie jestem zwolennikiem polskich obyczajówek, ale może kiedyś przeczytam :)

    Podrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam Ci się, że ja też nie byłam, ale ostatnio zapragnęłam przeczytać coś lekkiego i właśnie takie polskie obyczajówki spełniły się idealnie w tym zadaniu :) Rozbawiły mnie i bardzo wciągnęły w losy bohaterów, także polecam się do nich przekonać :)

      Usuń
  4. Czytałam poprzednią część i bvardzo mi się podobała, więc może i tę przeczytam. :D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro pierwsza część przypadła Ci do gustu, to ta historia też powinna :)

      Usuń
  5. Zwykle niezbyt często sięgam po książki tego typu, ale może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Będzie na półce choćby nie wiem co !

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio wszędzie widzę recenzje tej książki i coraz bardziej mnie kusi! Gratuluję patronatu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) A książkę bardzo polecam, nie tylko ze względu, że jest to mój patronat, ale historia jaką stworzyła autorka jest bardzo zabawna, idealna na wakacje <3 Pozdrawiam

      Usuń
  8. Choć wakacje i sezon urlopowy zbliżają się ku końćowi, to mi się zebrało na lekturę lekką, łatwą i przyjemną. Ta się doskonale wpasowuje w mój nastrój ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń