29 października 2017

"Kochaj" 50 lekcji, jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół - Regina Brett


Regina Brett napisała kolejną książkę, gdzie umieściła 50 lekcji, uświadamiając nam kilka życiowych rad, doświadczeń i zadań, dzięki, którym będziemy mogli zrozumieć jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół. 

Przeczytanie tej książki zajęło mi kilka godzin. Nie planowałam jej jak na razie czytać, ale jakoś tak wyszło, że ona spoglądała na mnie z półki i kusiła tą cudowną okładką, więc w sumie wzięłam do ręki, zaczęłam czytać z myślą, że tylko jedna lekcja i wracam do książki, którą obecnie czytam. I skończyło się to tak, że jak już zaczęłam czytać - to nie mogłam się oderwać, tak się wciągnęłam w treść. Na swojej półce mam tylko jedną pozycję tej autorki, a jest to już chyba wszystkim dobrze znana jej pierwsza książka "Bóg nigdy nie mruga", którą czytałam już lata temu i teraz czuję, że warto ją sobie odświeżyć. 

Regina Brett za pomocą tej książki przekazuje nam swoją życiową mądrość. Dzieli się z nami swoimi doświadczeniami, tymi dobrymi, jak i tymi złymi. Jestem pod ogromnym wrażeniem, jak autorka sprawnie potrafi wpasować daną okoliczność czy przeżycie w odpowiednie miejsce tak, aby stały się przestrogą lub wskazówką dla wszystkich, którzy zechcą poświęcić swój czas i przeczytać tę książkę. Przyznam szczerze, że słowa Reginy wpłynęły na mnie dobitnie i zaczęłam stosować się niektórych jej rad. Teraz wiem, że każde złe wydarzenie w życiu, to nie koniec świata, zawsze jest jakieś wyjście i dobre rozwiązanie. Życie żadnego z nas nie jest usłane różami, a złe rzeczy zdarzają się codziennie. Ale właśnie o to tu chodzi, żeby przez pryzmat złych doświadczeń odnaleźć radość i sens życia. 



Dodatkowo książka zawiera mnóstwo cudownych cytatów, które warto sobie zaznaczyć i wracać do nich co jakiś czas. Regina Brett pięknie pisze o życiu, o cierpieniu, o walce z rakiem, o rodzinie, o miłości, przyjaźni i zwykłych codziennych doświadczeniach. 

"Wielu z nas jest tak zajętych swoim życiem dla innych, że zaniedbuje samych siebie. Rezygnujemy z posiłków, snu i ruchu, a w efekcie czujemy się wyczerpani, przytłoczeni obowiązkami i wypaleni, Jesteśmy superbohaterami dla wszystkich...poza sobą." 



"Czy można być szczęśliwym dwadzieścia cztery godziny na dobę? Podejrzewam, że nie, ale na pewno można być szczęśliwym przez jedną chwilę w ciągu dwudziestu czterech godzin, nawet tych najtrudniejszych." 
Świetna książką, którą polecam każdemu. Ja teraz planuję wrócić do jej pierwszej powieści "Bóg nigdy nie mruga" i oczywiście mszę uzupełnić swoja biblioteczkę o pozostałe jej tytuły. 

Znacie twórczość Reginy Brett? Lubie jej lekcje, czy raczej sobie odpuszczacie lekturę jej książek? :) Koniecznie dajcie mi znać, czy planujecie sięgnąć po tę pozycję :)

Za książkę dziękuję wydawnictwu:

23 komentarze:

  1. Planuje przeczytać tę książkę, ale jak do wszystkich tego rodzaju pozycji podejde do niej z dystansem.:)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo ciekawych lekcji, oczywiście na niektóre lekcje trzeba spojrzeć z przymrużeniem oka ;)

      Usuń
  2. Jeszcze nie czytałam nic tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam wiele o tej autorce, ale jeszcze nie miałam okazji nic przeczytać :/ Z każdą recenzją jednak uświadamiam sobie, że coraz bardziej pragnę po nią sięgnąć! Jestem chyba miłośniczką takich pięknych cytatów ♥
    Pozdrawiam cieplutko ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem niesamowicie ciekawa książek tej autorki i właśnie czekam aż dotrze do mnie paczka z Bóg nigdy nie mruga. Coś czuję, że to będzie wartościowa lektura. Pozdrawiam!
    http://morzespokoju.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Brett pisze mądre książki. Czytałam "Bóg nigdy nie mruga" i "Bóg zawsze znajdzie Ci pracę ". Tę książkę też chętnie przeczytam :)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. O tej autorce naczytałam się sporo dobrego, ale nadal do wszelkich poradników nie jestem przekonana. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie skusiłam sie na książki Brett ale ja chyba nie jestem poradniko-lubcą, jakoś nic z tych mądrości nigdy do mnie za bardzo nie trafia :)

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz jeszcze bardziej kusi mnie ta książka :) może zabiorę się po kolei za wszystkie tytuły tej autorki

    Pozdrawiam
    book--shark.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Do tej pory czytałam tylko "Jesteś cudem" tej autorki ale z chęcią sięgnę również po tę książkę :))
    Pozdrawiam,
    https://blondiebooklover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam jedną książkę autorki i na tą też mam ochotę! Muszę znaleźć okazję, aby wejść w jej posiadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja bardzo lubię książki Reginy Brett, tej jeszcze nie miałam okazji przeczytać :) Ale po Twojej recenzji mam na to wieeelką ochotę!

    Buziaki, Paulina
    BookPleasure

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znałam tylko "Bóg nigdy nie mruga" :) Teraz zabiorę się za pozostałe poradniki Reginy :)

      Usuń
  12. Wreszcie mam! <3 Wczoraj ją szybko przekartkowałam i jestem pewna, że mi się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się bardzo spodobała :) Oby Tobie przypadła do gustu :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Potrzebuję więcej czasu na czytanie!

      Usuń
    3. U mnie też byłby mile widziany ;)

      Usuń
  13. Ja nie lubię takich książek, ale myślę, że to byłby idealny prezent dla mojej przyjaciółki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzisiaj pierwszy raz słyszę o tej książce i wygląda na to, że.. muszę ją przeczytać! Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, jedynie fragmenty "Bóg nigdy nie mruga", ale może najwyższy czas to zmienić?
    Pozdrawiam,
    ogrodliteracki.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń