20 sierpnia 2017

/przedpremierowo/ "Wszechświat w twojej dłoni" - Christophe Galfard



Czy kiedykolwiek patrząc w niebo zastanawialiście się co tak naprawdę skrywa i jak wygląda wszechświat? Teorii na ten temat jest dużo, ale w którą tak na poważnie wierzyć? Jeśli jesteście spragnienie tej wiedzy, to koniecznie sięgnijcie po tę książkę.

Gdy wieczorami patrzysz w niebo,  widzisz tylko tajemniczą i niepokojącą przestrzeń. Granatowa otchłań przetykana mrugającymi gwiazdami stanowi zagadkę, nad którą pewnie się zastanawiasz. Jednak naukowy język,  którym zwykle opisuje się Wszechświat, sprawia, że zamiast  zgłębiać teorię Wielkiego Wybuchu, czujesz, że zaraz  wybuchnie ci głowa. Właśnie dlatego musisz przeczytać tę książkę. Christophe  Galfard, uczeń samego Stephena Hawkinga, zabierze cię  na niezwykłą wyprawę 10 milionów lat świetlnych od Ziemi,  pokaże powierzchnię gasnącej gwiazdy lub zmniejszy cię  do rozmiarów atomu. Dzięki sile wyobraźni, bez trudnych  definicji i skomplikowanych obliczeń odkryjesz prawdziwe  piękno Wszechświata...

"Wszechświat w twojej dłoni"  to odkrywanie świata na nowo. Niesamowita przygoda, kiedy Christophe Galfard w przystępny i dość zrozumiały sposób stara się nam wyjaśnić, co się stanie ze Słońcem i Ziemią za 5 miliardów  lat, przedstawia nam wygląd wszechświata i objaśnia co tak naprawdę skrywa i czy rzeczywiście jest nieskończony.

Książka zachwyciła mnie przede wszystkim swoją okładką, ale jak się okazało treść okazała się równie zadowalająca. Przeżyłam z tą pozycją niezwykłą przygodę, a co za tym idzie, autor pomógł mi zrozumieć wiele niezrozumiałych dla mnie faktów z zakresu fizyki. Christophe w oryginalny sposób przekazał nam swoją wiedzę, zabierając nas w wyimaginowaną podróż po wszechświecie, próbując pobudzić naszą wyobraźnię i w dość prosty sposób przyswoić wiedzę. 

"Wszechświat w twojej dłoni" to książką, która spodoba się każdemu czytelnikowi. Spędzicie z nią miło czas, odbędzie podróż w nieznane i zdobędziecie wiedzę o kosmosie. Czyż nie brzmi to idealnie? 

Polecam. Zakochacie się w tej książce i poczujecie się spragnieni wiedzy!

Premiera 13 września!

Za książkę dziękuje Wydawnictwo Otwarte. 

Kto się skusi na tę wyimaginowaną podróż?  ;)

22 komentarze:

  1. Początkowo byłam sceptycznie nastawiona, po przeczytaniu całej recenzji, jednak czuję się zainteresowana.
    Pozdrawiam ksiazkowa-fantazja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że książka Ci się spodoba :) Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Pewnie się skuszę :) Okładka jest cudowna i wszystko wskazuje na to, że wnętrze też będzie ciekawe, zwłaszcza, że kosmos mnie w jakiś sposób fascynuje ;)

    pingwin-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie ta książka będzie dla Ciebie idealna ;)

      Usuń
  3. No okładka to prawda piękna, ale mnie właśnie w ogóle nie interesuje niebo ani kosmos i wszystko z tym związane, więc po książkę raczej nie sięgnę, po prostu mnie nie ciekawi. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za fizyką nie przepadam, ale nauka o świecie jest według nie bardzo interesująca. Bardzo dobra recenzja, którą mnie zaciekawiłaś. Może się skuszę i sięgnę po tą książkę. Pozdrawiam ;) https://prostoprzezksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nigdy nie lubiłam fizyki, ale książka niesamowicie mnie zauroczyła i uważam, że warto po nią sięgnąć :)

      Usuń
  5. Już od dawna ta książka strasznie mnie kusi 😄

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawie ciekawie, ja ciągle nie mam dość takich tematów, żałuję że u mnie w mieście nie ma planetarium... W tamtym roku na wakacjach udało mi się namówić męża i córe na seans i też byli zachwyceni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś byłam i pamiętam jakie to było świetne doświadczenie, a teraz po przeczytaniu tej książki mam wielką ochotę pójść tam ponownie, lecz mam podobnie jak Ty i nie mam w pobliżu żadnego planetarium :)

      Usuń
  7. Chętnie się skuszę na tę podróż. Gdy byłam młodsza interesowałam się tajemnicami wszechświata.

    OdpowiedzUsuń
  8. Już czuję się spragniona tej wiedzy :) Fajnie dowiadywać się czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo lepsza książka jak lekcja niejednej fizyki :D

      Usuń
  9. Nie ciągnie mnie do tej książki :/ Nie ważne ile razy widzę jej okładkę. Nie chcę jej czytać :(

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem w trakcie jej czytania i na ten moment bardzo mi się podoba :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Okładka jest niesamowita. Książki o kosmosie rzadko czytam, a właściwie w których występuje motyw kosmosu, chmur innych planet mogę policzyć na palcach u jednej ręki. A szkoda, bo te książki wydają się bardzo ciekawe, podobnie jak "Wszechświat w Twojej dłoni". Zapowiada się bardzo interesująco i z przyjemnością sięgnę po tę opowieść. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń