7 marca 2018

"Martwa jesteś piękna" Belinda Bauer


Kryminał to gatunek literacki, który od niedawna stał się jednym z moich ulubionych. Teraz częściej sięgam po tego typu pozycje, niż byle jakie romanse, które nie różnią się od siebie niczym szczególnym. Thrillery mają to do siebie, że za każdym razem serwują różne historię, od których czytelnik nie jest w stanie się oderwać. Niedawno miałam okazję przeczytać naprawdę dobry thriller, o którym chcę wam opowiedzieć. 

Eve Singer jest dziennikarką i jej zadaniem jest bycie zawsze w centrum wydarzeń. Gdy tylko zostanie popełnione przestępstwo, ona pierwsza jest na miejscu i zdaje relacje swojej stacji telewizyjnej. Pracuje jako reporterka kryminalna i jest w tym naprawdę dobra, ciężko jej dorównać, ale kobieta zdaje sobie sprawę, że utknęła w martwym punkcie i nic nie wskazuje na to, by miała się poprawić jej sytuacja. Eve wie, że musi sprostać oczekiwaniom widzów, im okrutniejsze przestępstwo, tym większa oglądalność i zadowolenie szefa. Gdy pojawia się kolejna sprawa, zrozumiałe jest, że zajmie się nią Eve. Nikt jednak nie podejrzewał, że morderca zainteresuje się kobietą i to właśnie jej zaproponuje pewien układ, twierdząc, że skorzysta na nim ona jak i on. Jej zadaniem będzie udokumentowanie jego zbrodni, które sam nazywa "sztuką". Eve szybko zda sobie sprawę, że podpisała umowę z diabłem, a konsekwencje tego chorego układu, mogą skończyć się tragedią...

Muszę przyznać, że nie oczekiwałam za wiele od tej książki. Spodziewałam się czegoś przeciętnego, może przewidywalnego, ale na pewno nie przeczuwałam, że Belinda tak mnie zaskoczy akcją i całym pomysłem na rozegranie tej historii. Początkowo nawet nie miałam zamiaru czytać tej książki, ale po trzecim e-mailu z propozycją  zrecenzowania tego tytułu uległam pani z wydawnictwa i zgodziłam się. I wiecie co? To była najlepsza decyzją, jaką podjęłam. "Martwa jesteś piękna" okazała się być genialnym thrillerem, który do ostatniej strony trzymał mnie w niepewności, akcja ani na chwile nie zwalniała, co sprawiło, że oceniłam tę książkę naprawdę dobrze. 

Najbardziej intrygującą postacią w książce okazał się nikt inny, jak nasz morderca, który swoje zabójstwa, traktował jak dzieła sztuki, które inni mieli podziwiać. Wykreowanie tej postaci wyszło autorce znakomicie, dość głęboko przedstawiła nam jego psychikę, odtworzyła to, co działo się w jego głowie i sprawiła, że ten bohater z jednej strony nas przerażał, a z drugiej, mogę stwierdzić, że fascynował. Morderstwa, które popełniał były naprawdę okrutne, ale z drugiej strony, to czego się dopuszczał, miało jakiś ukryty sens, którego czytelnik podczas czytania tak silnie poszukuje. Muszę przyznać, że ta postać wyjątkowo mnie zaciekawiła i byłam okropnie zaabsorbowana jego przewinieniami. Oczywiście, główna bohaterka - Eve Signer - także została wykreowana bardzo dobrze. Spodobało mi się to, że bohaterka twardo stąpała po ziemi, nie wiedziała co to strach, w chwili, gdy jej groziło niebezpieczeństwo lub jej bliskim. Była pełna podziwu poprzez swoją zadziorność, cięty język i urzekła mnie swoją ogólną postawą w tej książce. 

"Martwa jesteś piękna" sprawia, że nie można się od niej oderwać już od pierwszych stron. Uczucie niepokoju pojawia się już na pierwszych stronach książki i z każdą kolejną potęguje jeszcze bardziej. Sceny obserwujemy z perspektywy Eve i mordercy i to właśnie na nich najbardziej się skupiamy. Ale autorka nie pominęła też tych postaci drugoplanowych, którym poświeciła kilka stron, tworząc ich krótką charakterystykę, co było świetnym podejściem do wykreowania wszystkich bohaterów książki. 

Naprawdę polecam sięgnąć po "Martwa jesteś piękna". Ta książka jest tak doskonała, że ja nie znalazłam w niej żadnej wady. Wszystko zostało idealnie wyważone, nic nie jest przesadzone w tej książce, no może z wyjątkiem króciutkiego epizodu miłosnego, który był zupełnie zbędny. Ale cała reszta jak najbardziej prezentuje się dobrze. 

Zamierzacie sięgnąć po "Martwa jesteś piękna" ? A może już czytaliście, jak tak, to jakie wrażenia po lekturze? :) 

Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu Muza.

27 komentarzy:

  1. Nawet nie wiesz jak bardzo chciałabym mieć możliwość przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz miała taką możliwość :)

      Usuń
  2. Sporo dobrych opinii krąży w internecie o tej książce, więc może kiedyś się skuszę, tym bardziej, że podobnie jak Ty - ja też ostatnio strasznie polubiłam thrillery. *.*
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwie się tym dobrym opiniom, ponieważ książka wypada naprawdę dobrze :) Także jak najbardziej polecam! ;)

      Usuń
  3. Lubię książki w takich klimatach, więc mam w planach tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam :) Świetna pozycja, którą warto przeczytać :)

      Usuń
  4. Moje wrażenia po lekturze bardzo pozytywne - jestem zachwycona z jaką precyzją autorka wszystko opisała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taaak, czekam na swój egzemplarz, bo też w końcu się zdecydowałam to przeczytać, po tylu recenzjach pozytywnych :D w ogóle to zgadzam się z pierwszym akapitem! Świetna recenzja ;)
    @ebookoholic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kochana :) Ja miałam podobnie, ze dwa razy odmówiłam, żeby ją zrecenzowac :D ale dobrze, że zmieniłam zdanie, bo książka naprawdę wymiata :D

      Usuń
  6. dobrze, że ten epizod miłosny jest raczej krótki, bo tak to skutecznie zniechęciłby mnie od sięgnięcia po tę książkę. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja uważam, że mogłoby wgl nie być, ale cóż :D najważniejsze, że nie razi w oczy aż tak bardzo :)

      Usuń
  7. Dziewczyno, nawet nie wiesz jak mnie zachęciłaś. Nie czytam i nigdy nie czytałam thrillerów. Ale to się chyba zmieni, bo nie ma mowy, żebym tej ksiązki nie przeczytała. Morderca daje propozycję dziennikarce? Tu mnie masz. Jestem strasznie ciekawa tej książki, mam nadzieję, ze mi się spodoba! :)

    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Ci się spodoba :) Cieszę się, że moja recenzja zachęciła Cię do sięgnięcia po tę pozycję :)

      Usuń
  8. Przeczytałam już sporo pozytywnych recenzji na jej temat, więc z pewnością ją przeczytam kiedyś. :D
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do tego ;) Według mnie nie to taki oczywisty kryminał, wręcz bardzo zaskakujący :)

      Usuń
  9. Mi też książka się podobała, morderca był szalenie intrygującą postacią, ale trochę zawiodło mnie zakończenie. Zbyt... cukierkowe i słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dosłownie wszędzie widzę tę książkę! Muszę w końcu po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest, jak się zrobi jakiś szał na dany tytuł :D Ale akurat w tym przypadku się nie dziwię, bo książka naprawdę się wyróżnia i jest dobra :) Także polecam!!

      Usuń
  11. Według mnie jest fantastyczna. A wczoraj skończyłam "Śmierć w Chateau Bremont" i też gorąco polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo intryguje mnie ta książka i planuję jak najprędzej po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten tytuł i okładka naprawdę działają na moją wyobraźnię! Na dodatek ten opis. Wow, zawrzeć układ z takim psycholem to rzeczywiście musi być jak kontrakt z diabłem. Przyznam, że nigdy nie przepadałam za thrillerami i kryminałami, ale to dlatego, że nigdy nie natknęłam się na pozycję, która by mi się spodobała. Muszę zapisać tę książkę do swojej listy "must have", może tym razem to będzie dobry strzał :D.
    Przy okazji zapraszam cię do wypełnienia mojej ankiety dla blogerów książkowych, która przysłuży mi w pracy dyplomowej na studiach. Bardzo bym prosiła o udział w niej, bo to dla mnie ważne!

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScEMA4KFwdwDaoQ5oUZ6vCmbI2HvVOkM0Y0deGMNYAF9eyK4A/viewform?c=0&w=1

    Pozdrawiam!
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka od dawna jest na mojej liście zakupowej i niedługo muszę wreszcie ją kupić. Tyle się pozytywnych opinii o niej naczytałam, że naprawdę mam na nią ogromną ochotę! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta książka wypada naprawdę dobrze na tle innych tego typu książek :) także jak najbardziej polecam sięgnąć po nią :)

      Usuń
  15. Kryminałów nie czytam, więc raczej podziękuję :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam klimat kryminałów, książka czeka u mnie na półce na swoją kolej, nie mogę się doczekać, kiedy po nią sięgnę! Świetna recenzja :)

    bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń