7 marca 2017

"Prawo Mojżesza" Amy Harmon


  "Pięć plusów to właśnie tego typu gra. W szukaniu piękna w zwykłych rzeczach. Jedyną regułą jest wdzięczność."

  
Znaleziono go w koszu na pranie w pralni Quick Wash. Miał zaledwie kilka godzin i był bliski śmierci. Jego matka, młoda narkomanka, porzuciła go zaraz po narodzinach. Zmarła zresztą kilka dni później. Mojżesz przeżył - dziecko z problemami, z którego wyrósł chłopak z problemami. Był urodziwy i egzotyczny. Niespokojny, mroczny i milczący. Samotny. Budził lęk i ciekawość. I oto któregoś lipcowego dnia osiemnastoletni Mojżesz zjawił się na farmie rodziców niespełna siedemnastoletniej Georgii. Miał pomagać w codziennych zajęciach. Był pracowity i energiczny, ale też oschły i nieprzenikniony. Fascynujący i przerażający. Georgia, wbrew ostrzeżeniom i zakazom, zbliżyła się do niego... I zaczęła tonąć.


❤❤❤❤❤❤❤

Książki Amy Harmon to zdecydowanie moje największe odkrycie tego roku. Po przeczytaniu przepięknej "Making Faces" z wielką radością siegnęłam po kolejne dzieło autorki. Amy ma niesamowity talent do pisania nietuzinkowych historii. Czaruje słowem. A jej powieści są genialne, każda wywołuje w czytelniku skrajne emocje. Są łzy, śmiech, zaskoczenie i niesamowita przyjemność podczas czytania jej książek.

"Prawo Mojżesza" to historia osiemnastoletniego chłopaka, która z początku wydawać, by się mogła zwyczajną, przeciętną młodzieżówką. Zapewniem was, że taka nie jest.


Akcja powieści rozpoczyna się w małej miejscowości, a dokładnie na ranczu, gdzie wszyscy się znają i wiedzą o sobie prawie wszystko. Mojżesz zamieszkał razem ze swoją prababcią Kathleen. Kobieta dołożyła wszelkich starań, by wychować chłopaka najlepiej jak tylko potrafiła. Mojżesz dorabiał sobie pomagając sąsiadom w różnych obowiązkach. Był bardzo pracowity i energiczny, żadna praca nie była mu straszna. Rówieśnicy nie utrzymywali z nim kontaktu. Był uważany za dziwaka, nie chciał zawierać żadnych przyjazni, była małomówny i w dodatku rysował jakieś dziwne obrazki. Gdy w jego życiu pojawiła się Georgia, wszystko uległo zmianie. Dziewczyna za wszelką cenę chciała przedostać się przez ten gruby mur jaki Mojżesz zbudował przed kontaktami z innymi. Choć czuła, że znajomość z nim może przynieść jej same kłopoty, to dziewczyna była tak zafascynowana Mojżeszem, że spędzała z nim każdą wolną chwile. Miała nadzieję, że uda sie jej dostać do mrocznego świata chłopaka, pragnęła mu pomóc. Niestety Mojżesz ze względu na swoje przeżycia był bardzo nieufnym nastolatkiem i ciężko będzie dotrzeć do niego. Oboje to poczuli, ale czy Mojżesz będzie w stanie jej zaufać i pozwoli zbliżyć się do siebie?

 

"Nigdy nie dostrzegamy tego, co oczywiste, dopóki nie uderzy nas prosto w twarz."


Mojżesz to bardzo specyficzna postać. Zamknięty w sobie i niedostępny dla świata. Swoje myśli wyraża za pomocą rysunku. Niewątpliwie to bardzo interesująca postać ze względu przez to jaki dar posiada. Zupełnie nie wiedziałam czego mogę się po nim spodziewać. Kompletnie nieprzewidywalny, mroczny bohater, który pod skorupą niedostępności skrywał się bardzo uczuciowy chłopak, który pragnął miłości i akceptacji. Natomiast Georgia była bardzo przewidywalna. Była idealnym dopełnieniem Mojżesza. Bohaterowie książki jakich stworzyła Amy byli bardzo barwni i realistyczni. Zżyłam się z nimi od początku powieści. 

   

"Prawo Mojżesza" to zdecydowanie dobra książka. Piękna, a zarazem smutna historia o miłości dwójki młodych ludzi, których połączyło niezwykłe uczucie miłości. Historia Mojżesza niesie ze sobą także istotny przekaż, że nie zawsze życie układa się tak jakbyśmy tego pragneli. Ale sztuką jest podążanie własną drogą i poszukiwanie szczęścia. Inność człowieka zawsze jest odbierana negatywnie. Książka zmusza do refleksji, o zastanowieniu się co w życiu tak naprawdę jest ważne. Amy Harmon po raz kolejny złamała moje serducho, by potem ponownie posklejać je na nowo. Stworzyła absolutne arcydzieło. Jak dla mnie jest to najlepsza książka jaka przeczytałam w tym roku. Mimo tego, że na okładce jest napisane, że historia nie ma "happy endu" to dla mnie skończyła się pięknie.

  

"-Nie rób sobie bałaganu w życiu, Mojżeszu. Musisz znaleźć sposób, by ocalić samego siebie. Nikt tego za ciebie nie zrobi."

 

"Prawo Mojżesza" Amy Harmon to pięknie napisana powieść o miłości, cierpieniu, stracie i zaczynaniu wszystkiego od nowa. O leczeniu złamanego serca. Dopracowana w każdym drobnym szczególe. Pokochacie styl pisania autorki. Serdecznie Wam polecam! Ja jestem oczarowana panią Harmon i właśnie zabieram się za drugą część "Pieśń Dawida".  

 

 Zabieram się za drugą część :) A Wy czytaliście już "Prawo Mojżesza"? Koniecznie dajcie mi znać w komentarzu, jak Wasze wrażenia po przeczytaniu książki :) 

 

  Moja ocena: 9/10 / Autorka: Amy Harmon / Tytuł oryginalny: The Law of Moses / Ilość stron: 329 / Data premiery: 31.08.2016 / Wydawnictwo: Septem 

Za książkę dziękuje bardzo wydawnictwu:

 

26 komentarzy:

  1. Nie czytałam, ale jestem strasznie ciekawa tej książki :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Kochana! Jak dla mnie to świetna książka :) Myślę, że Ci się spodoba :) A czytałaś jakieś inne książki Amy Harmon? ♡

      Usuń
  2. To chyba moja ulubiona twoja recenzja. Książkę tę dostałam na święta i mam coraz większą ochotę się za nią zabrać.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo Monia! ❤ Książka naprawdę wywarła na mnie wielkie wrażenie :) Przeczytaj, myśle, że Ci się spodoba :)

      Usuń
    2. Jak tylko uporam się z egzemplarzami z biblioteki, biorę się za nią. Mam teraz właśnie ochotę na jakiś dobry romans.:)

      Usuń
    3. Już teraz mogę Ci również polecić drugą część "Pieśń Dawida" :) Tak samo świetna jak pozostałe książki Amy ♡ Moja nowa mistrzyni! :)

      Usuń
  3. Książka jest przeeepiękna. Druga część też! W ogóle nie wiedzialam czego się spodziewać jak wzięłam się za czytanie, ale na pewno nie elementów fantastycznych i tym mnie tak Amy zszokowała, że początkowo nie rozumiałam co czytam. Haha. Czytałam w oryginale i już się obawiałam, że mi angielski szwankuje. Ona potrafi tak pograć sobie na naszych emocjach jak mało kto. Przenika każdym słowem w naszą sferę duchową i moralną. No Mojżesz to jedna z moich najlepszych książek z ubiegłego roku. A Pieśń Dawida... a musisz przeczytać i się przekonać ale równie taki sam wyciskacz łez jak pierwsza część :D buziaki, piękna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z początku też nie mogłam się wgryść w tę historię, postać Mojżesza mnie trochę odpychała, ale z kolejnymi rozdziałami książka tak mną wstrząsnęła jak malo która ostatnio. Amy Harmon potrafi tak oczarować czytelnika ♡ Pokochałam jej książkę "Making Faces", "Prawo Mojżesza" i już prawie kończę "Pieśń Dawida" Wszystkie trzy zrobiły na mnie ogromne wrażenie ♡ Nawet trochę przykro,że tak szybko je skończyłam ;) Teraz z niecierpliwością czekam na kolejne polskie wydania ♡

      Usuń
  4. Ojej aż chce się przeczytać. Już zapisuję sobie ją na mojej liście książek do kupienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam "Prawo Mojżesza" jak i inne książki Amy Harmon :) Autorka czaruje słowem i wywołuje w czytelniku niesamowite uczucia ♡

      Usuń
  5. Książki jeszcze nie czytałam, ale słyszałam o niej same cudowne rzeczy :) Mam to szczęście, że pewna kochana osóbka podarowała mi "Prawo Mojżesza" i myślę, że niedługo wezmę się za nią :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest niezwykła :) Niezutinkowa historia :) Widziałam na Instagramie nawet kto Ci sprawił taki cudny prezent :) Nic tylko pozazdrościć Kochana :*

      Usuń
  6. Świetne recenzje, świetny blog! Poszła obserwacja ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam, ale na bookstagramie ciągle widzę gdzieś tę książkę, chyba muszę się w końcu skusić i dopisać "Prawo Mojżesza" do mojej długiej listy książek do przeczytania.
    @rozczytane rozczytane.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie Kochana :* Historia warta poznania:) Polecam wszystkie książki Amy Harmon, ta pisarka ma niezwykły dar do tworzenia nietuzinkowych historii ♡

      Usuń
  8. Nie czytałam, ale czuję, że niedługo to zrobię, bo Twoja recenzja jest zachęcająca :) Myślę, że książka mogłaby mi się spodobać :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie: http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak właśnie będzie i książka przypadnie Ci do gustu :) Serdecznie polecam! Byłam na blogu, już obserwuje ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Ale mnie zachęciłaś!! Juz szukam tej ksiazki, bo lubie nietuzinkowe mlodziezowki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy ♡ Książka jest świetna, polecam od razu kupić drugą część "Pieśń Dawida" równie cudowna jak "Prawo Mojżesza" :) Koniecznie daj znać jak przeczytasz jak Twoje wrażenia :* Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Nie czytałam, ale wygląda na naprawdę fajną książkę! Obserwuję! <3
    https://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudowna historia! Szczerze polecam Kochana <3
      Dziękuje za obserwacje :)

      Usuń
  11. Od dawna rozglądam się za jakąś dobrą promocją na tę powieść, bo moja ulubiona biblioteka wciąż w nią nie zainwestowała. Ale po takiej recenzji nie ma na co czekać, tylko kupować. Świetny tekst, naprawdę rozbudził moją ciekawość :)

    Pozdrawiam :*
    www.dropsksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że recenzja się podobała :) Książka jest cudowna, warta przeczytania, także mam nadzieję, że uda Ci się ją dorwać i poznać tą niezwykłą historię :)

      Usuń
  12. Nie czuję się dobrze w tym gatunku, ale przez Twoją recenzję mam ochotę wyjść ze swojej strefy komforty i zaszaleć! Cudownie napisana, miałam wrażenie, że siedzisz przy mnie z kubkiem herbaty i opowiadasz o tej książce. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Słoneczko! <3 Zawsze umiesz poprawić mi humor swoim komentarzem! <3 "Prawo Mojżesza" jest naprawdę cudowne, polecam! Może akurat pokochasz tę opowieść tak jak ja! <3

      Usuń