16 stycznia 2019

"Krople deszczu" Kathryn Andrews


Niedawno skończyłam tę historię, a emocje po lekturze jeszcze nie opadły. Próbuję sklecić kilka słów o niej, ale sama nie wiem jakie słowa będą tutaj odpowiednie, bo pomimo kilku wad, ta historia jest naprawdę niezwykła i poruszyła mną do głębi. 

W tej powieści poznajemy historię Ali i Drew. Po śmierci mamy, dziewczyna zostaje zmuszona do przeprowadzki do obcego miasta, w którym musi zmierzyć się z nową codziennością, szkołą oraz braćmi Hale - chłopakami, którzy są poza zasięgiem każdej dziewczyny, a wszyscy w okół marzą, by się z nimi kolegować. Ali nie domaga się aprobaty z ich strony, są oni dla niej obojętni, dziewczyna marzy o tym, by zniknąć w tłumie, nie zwracać na siebie uwagi i jakoś przetrwać ten rok. Ali żyje marzeniami, które dzieliła ze swoją mamą. Teraz zostaje jej tylko naszyjnik z ważką i obowiązek spełnienia marzenia, które jako dziecko, obiecała swojej mamie, że je spełni. Dziewczyna czuje się samotna, ponieważ ojciec zostawił ją w tym wielkim domu samą, a on mieszka w bloku obok swojej pracy. Ali czuje, że straciła dwoje rodziców i bardzo potrzebuje czyjeś uwagi, dlatego gdy na plaży spotyka przystojnego nieznajomego - on pobudza w niej uczucia, o których dawno zapomniała i wyparła. Po spotkaniu na plaży dziewczyna pragnie poznać tajemniczego mężczyznę. 

"Krople deszczu" to książka, która opowiada dwie historię jednocześnie. Z jednej strony opowieść o Ali - dziewczynie, która została opuszczona przez ojca i w nowym środowisku jest zdana sama na siebie. Poczucie samotności i braku bliskości sprawia, że Ali zamyka się w sobie i tłumi wszystkie uczucia, a jedyną formą zapomnienia jest taniec, który jest dla niej całym życiem. Dzięki niemu może poczuć się wolna i zapomnieć o wydarzeniach, które zmieniły jej życie na zawsze. Z drugiej strony historia Drew- chłopaka, który zmaga się z bolesną tajemnicą i okropnymi przeżyciami, które zaważyły na jego życiu i sprawiły, że wycofał się z życia i postawił sobie cel, że wyrwie się z tego miejsca i już nigdy nie wróci. Każdego dnia zakłada maskę i stara się być normalnym nastolatkiem, który chodzi do szkoły i imprezuje, a tak naprawdę tonie w poczuciu winy, które zjada go od środka i pozbawia tchu. Drew nigdy nie przypuszczał, że ktoś może go pokochać, za to kim jest, aż tu nagle zjawia się Ali i wywraca jego życie do góry nogami. 

Fabuła tej książki jest mocno rozbudowana, nie zdradziłam wam wszystkiego co się w niej działo, zapewniam. Z każdej strony tej powieści emocje, aż się wylewają. Wraz z bohaterami przeżywamy ich problemy i zmagania z cierpieniem, jakie ich spotyka. Autorka sprawnie manipuluje uczuciami czytelnika, bowiem ta historia jest bardzo emocjonalna, a autorka potrafi przedstawić je w tak rzeczywisty sposób, że odczuwamy każdą emocję wraz z postaciami tej książki.

To książka o miłości, pokazująca jak odmienia ona życie człowieka sprawiając, że zapomina się o bólu i cierpieniu. Ali i Drew to młodzi ludzie, którzy ze względu na ich sytuacje życiową nie mogą korzystać w pełni ze swojej młodości i doświadczać wielu rzeczy, takich jak imprezy, zabawa oraz tworzenie wspaniałych wspomnień. Każde z nich chce się wyrwać z rzeczywistości, w której tkwią. Marzą o tym, żeby czas płynął szybciej, by uleczył ich zranione dusze i pozwoli zapomnieć o cierpieniu i stracie. 

"Krople deszczu" to piękna historia o miłości. O połączeniu dwóch zranionych dusz. O przyjaźni, tęsknocie, intrygach i bolesnej stracie. Wszystko to ujęte w piękną historię, która wybrzmiewa niesamowicie emocjonująco, sprawiając, że nie sposób oderwać się od lektury. Dawno nie czytałam tak mądrej i wzruszającej książki młodzieżowej. Polubiłam braci Hale i już nie mogę się doczekać drugiego tomu, w ktorych bliżej poznamy historię Beau i Leilii. 

Lubicie takie historie miłosne ? :) 

10 komentarzy:

  1. Świetna książka, czekam na II tom. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę ,że książkę już czeka na moim czytniku i również będę miała możliwość ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę udanej lektury :) I czekam na wrażenia po lekturze ♡

      Usuń
  3. Nie słyszałam o tej książce, ale na pewno będzie ona w najbliższym czasie przeze mnie przeczytania bo to zdecydowanie to na co mam teraz ochotę.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodoba :) Mnie bardzo urzekła i jest to jedna z lepszych młodzieżówek jakie czytałam :)

      Usuń
  4. Niemoc czytelnicza mnie trzyma i trzyma... Mam ochotę wrócić do korzeni i do książek, które kiedyś tak uwielbiałam czytać. Twoja recenzja mnie przekonała, a także oceny na lubimyczytać.pl i goodreads :) Więc zaopatrzyłam się w oryginał na czytniku i będę niebawem czytać. Ale jak za bardzo się będę się stresować to uduszę, haha!! Bo ja nie mogę sie teraz stresować, a dodam że jestem ostatnimi czasy mocno wrażliwa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nie mogę Ci obiecać :D Jak pisałam w recenzji historia jest bardzo emocjonalna ♡ Ale myślę, że Ci się spodoba, ponieważ to naprawdę wyjątkowa książka :) Miłego czytania!

      Usuń
  5. Czy lubię takie historie? KOCHAM. Jejku napisałaś taką recenzję i teraz będę usychać z tęsknoty i się zastanawiać, kiedy tę książkę przeczytam. Mam naprawdę dobre przeczucia co do tej książki, trochę się jej boję, ale skoro takie emocje się z niej wylewają, to ją chcę, bo właśnie takie książki uwielbiam. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby udało Ci się szybko po nią sięgnąć :) Cieszę się, że moja recenzja Cię przekonała do przeczytania "Kropli deszczu" :)

      Usuń