20 maja 2017

Moje ulubione cytaty z książek Amy Harmon



Bardzo lubię zaznaczać swoje ulubione cytaty, czy fragmenty podczas czytania danej książki. Dlatego wymyśliłam taki cykl postów, gdzie będę umieszczała swoje ulubione cytaty z książek. Na początek wybrałam książki Amy Harmon, które są pełne pięknych, mądrych i wartych zapamiętania cytatów. Mam nadzieję, że takie posty się Wam spodobają. 

"Prawo Mojżesza"

1.  "Jeśli nie kochasz, nikt nie zostaje zraniony. Łatwo odejść. Łatwo pogodzić się ze stratą. Łatwo dać sobie spokój." 

2. "- To skąd wiesz, czego chcą? - spytał.
- Wszyscy chcą tego samego. - Jak na ironię taka była prawda.
- Czego? Czego chcą?
- Chcą mówić. I chcą być wysłuchani."

3. "- Będziemy po prostu uciekać, Mojżeszu. Jak ty to mówiłeś? Tu, tam, na drugi koniec świata? Nie uciekniemy od siebie samych, więc będziemy razem, dopóki każdy z nas nie odnajdzie siebie, dobrze? Dopóki nie wymyślimy jak się z tym uporać." 

4. "A po jego odejściu? Wcale nie było lepiej, tylko gorzej. Każdy kolejny dzień był coraz trudniejszy. Żal był tak intensywny, smutek tak samo przenikliwy, a perspektywy tych wszystkich dni bez niego równie trudna do zniesienia." 

5. "Kiedy śnimy, nie wiemy o tym, że śnimy. W snach mamy normalne ciała i możemy dotykać, całować, biegać i odczuwać. Nasze myśli w jakiś sposób kreują rzeczywistość."



"Pieśń Dawida"
1. "Millie powiedziała mi kiedyś, że piękną piosenkę poznaje się po tym, że może cię zdruzgotać. Możliwe, że po tym samym poznaje się piękne życie. Po tym, że może cię zdruzgotać. Może właśnie dopiero dzięki temu wiemy, że naprawdę żyliśmy. I że naprawdę kochaliśmy." 

2. "Najbardziej intymnym przeżyciem jest pozwolenie, by ukochane osoby zobaczyły nas w najgorszej formie. Wtedy, gdy jesteśmy najsłabsi. Prawdziwa intymność jest wtedy, gdy NIC nie jest idealne." 

3. "Mówienie, że "tak miało być", to wykręt. Ludzie mówią, tak gdy coś spieprzą lub gdy życie podsunie im wyjątkowo gorzką czekoladę. Jeśli coś "tak miało być" to znaczy, że nie mamy nad tym kontroli, że nie jesteśmy tego przyczyną i że zdarza się to niezależnie od tego, kim jesteśmy."

4. "Możesz biec, ukrywać się lub umrzeć, ale cokolwiek zrobisz, będziesz sobą."

5. "WSZYSCY UMRZEMY. Tak skończy się historia każdego z nas. Bez odstępstw i wyjątków. Wszyscy umrzemy. Młodzi, starzy, silni, słabi. Każdy z nas, prędzej czy później."



"Making Faces"
1. "Gdy się komuś przyglądasz, przestajesz widzieć doskonały nos albo proste zęby. Przestajesz widzieć bliznę po trądziku i dołek na brodzie. Te cechy zaczynają się zamazywać, a ty nagle widzisz kolory i to, co kryje się w środku, a piękno nabiera zupełnie nowego znaczenia." 


2. - "Bo czasami zakochujemy się w twarzy, a nie w tym, co się pod nią kryje."

3."- Czasami trudno jest pogodzić się z tym, że nigdy nie będziemy kochani tak, jakbyśmy tego chcieli." 

4. "Nie ma smutku, jeśli wcześniej nie było radości. Nie odczułabym tej straty, gdybym go nie kochała. Nie mogłabym wyleczyć się z tego bólu, nie wyrzucając Baileya z mojego serca. Dlatego wolę ten ból, niż gdybym miała nigdy go nie poznać."

5. "Dlatego trwamy. Mamy nadzieję, że istnieje jakiś cel. Wierzymy, że są rzeczy, których nie możemy zobaczyć. Czerpiemy naukę z każdej straty i wierzymy w potęgę miłości oraz w to, że każdy z nas ma w sobie potencjał do osiągnięcia piękna tak doskonałego, że nasze ciała nie będą w stanie tego pomieścić."

Znaleźliście jakiś cytat dla siebie?  

18 komentarzy:

  1. Cytat nr. 3 z "Making faces" - też zwróciłam na niego szczególną uwagę ♥ Jest smutny, ale bardzo mi się podoba...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, te książki są takie cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te cytaty są takie piękne <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam cytat nr 4 z Making faces 😍 jest bardzo prawdziwy 😊
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie mają w sobie coś wyjątkowego, ale nr 3 z "Making faces" to chyba mój faworyt <3 Teraz jeszcze bardziej chcę przeczytać te książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Twórczość Amy Harmon trzeba po prostu poznać :)

      Usuń
  6. Prawo Mojżesza jest genialną powieścią, uwielbiam ją, Pieśń Dawida już nie do końca mi się podobała, lecz to właśnie cytaty z Making faces mnie urzekły, mimo że tej książki nie miałam jeszcze okazji czytać. Będę musiała to jak najszybciej nadrobić!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie Kochana ♡ Making Faces to cudowna książka :)

      Usuń
  7. Nie czytałam ani jednej książki tej autorki, ale cytatami skutecznie przekonałaś mnie do tego, że nadszedł wielki czas, abym sięgnęła po jej twórczość ;)
    Pozdrawiam!

    czytamogladampisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Amy Harmon jest mistrzynią w tworzeniu niesamowitych historii :) Polecam Kochana! W książkach znajdziesz o wiele więcej takich mądrych cytatów :)

      Usuń
  8. Muszę przyznać, że sięgam po różnego rodzaju rozwiązania, jeśli chodzi o cytaty, bo szukam ich w książkach, ale też online. Ostatnio na stronie https://www.alternatywnadroga.pl/zlote-mysli-cytaty-na-dzien-dobry/ znalazłam całkiem fajne cytaty dotyczące złotych myśli na dzień dobry. Zerknijcie, jeśli chcecie się zainspirować.

    OdpowiedzUsuń