25 listopada 2017

"Zakochaj się Julio" Natalia Sońska


Na początku listopada otrzymałam od wydawnictwa Czwarta Strona przepiękną paczkę z czterema książkami, z czego trzy z nich są o tematyce świątecznej. Wydawnictwu dziękuje bardzo za taki wspaniały prezent, miałam takie przedwczesne Mikołajki, które sprawiły mi wiele radości. Grudzień zbliża się do nas wielkimi krokami, więc postanowiłam już przeczytać jedną książkę z tematyką świąteczną i trochę wprawić się w ten nastrój. Jak się okazało książka mnie w ten stan nie wprowadziła, ale spędziłam z nią miło czas.


"Zakochaj się Julio" opowiada o dwudziestoośmioletniej nauczycielce - Julii - która uczy matematyki w jednym z krakowskich liceów.  Julia traktuje swoją pracę bardzo poważnie, nie folguje uczniom, tylko konsekwentnie trzyma się swoich postanowień, ponieważ zależy jej na tych ludziach i chce, by wychodząc z tej szkoły mieli przeczucie, że zrobili wszystko co w ich mocy, by ukończyć szkołę i zdobyć dobre wyniki. Nic tylko pozazdrościć takiej nauczycielki, która dla tych uczniów otworzyła swoje serce i była w stanie zaryzykować własną reputacją, by pomóc chłopakom, którzy pobłądzili i potrzebowali właśnie takiego kopa na start, by zrozumieć swoje nieodpowiednie zachowanie i zmienić się nie do poznania. 

Obecnie jestem w klasie maturalnej, tak samo jak bohaterowie książki, dlatego też czułam się tak, jakbym już z nimi zdawała tą maturę. Julia urzekła mnie tym pozytywnym podejściem do swoich uczniów. Na każdym kroku motywowała ich do nauki, co było bardzo pouczające, ponieważ ona niczego im nie narzucała tylko motywowała ich do pracy nad samym sobą i swoimi możliwościami, dlatego teraz uważam, że każdy nauczyciel powinien przeczytać tę książkę i wziąć przykład z Julii. ;)

Ta pozycja nie jest typowo świąteczną powieścią, ponieważ akcja książki rozgrywa się w czasie ferii zimowych, czyli już po Bożym Narodzeniu. Julia wraz ze swoją klasą organizuję wycieczkę w góry, a dokładnie do Zakopanego. Początkowo kobieta sceptycznie nastawiona jest do spędzenia swojego wolnego czasu na pilnowaniu grupy uczniów, jednak gdy już tam docierają Julia dostrzega widok gór i już wie, że ten wyjazd to dobry pomysł. Autorka malowniczo opisuje widoki w Zakopanem i klimat jaki tam panuje w okresie zimy. Byłam tam już kilkakrotnie i czytając tę książkę, przypominałam sobie jakie uczucia towarzyszą człowiekowi, gdy spaceruje po Gubałówce, czy chodzi po górach i podziwia te piękne, zapierające dech w piersi widoki. 

Nie wspomniałam w swojej recenzji o wątku miłosnym, ponieważ według mnie został on potraktowany bardzo pobieżnie. Uczucie jakie zrodziło się między Jakubem, a Julią było poprowadzone w sposób nieprzemyślany. Postać Jakuba była według mnie zbędna, co jest słabe, ponieważ odgrywał on główną rolę męską. Oczekiwałam od tej powieści uroczej historii miłosnej, którą zapamiętam na długo, a okazała się ona bez ładu i składu, co mnie bardzo, ale to bardzo rozczarowało. 

"Zakochaj się Julio" to dobrze napisana obyczajówka, po którą najlepiej sięgnąć w czasie trwania okresu zimowego. Nie jest to typowo świąteczna historia, która wprawi was w ten radosny nastrój, ale można z nią miło spędzić czas. Nie zajęło mi dużo czasu na przeczytanie jej, ponieważ w zasadzie została napisana w lekkim stylu, co sprawia, że przewracałam kartkę, za kartką, aż okazało się, że dotrwałam już do końca historii. Nie powiem, że autorka jakoś szczególnie mnie zachwyciła, w sumie historia jaką zaserwowała i jaką miałam okazję poznać jako pierwszą nie zaskakuje niczym specjalnym, a niestety, jak to bywa w polskich obyczajówkach schemat goni schemat. Niemniej jednak historia Julii idealnie sprawdzi się na leniwy wieczór pod kocykiem z herbatą w ręce. Może Was zachwyci dużo bardziej niż mnie. 

Moja ocena to 6/10... Jestem ogromnie ciekawa jaką Wy dacie jej ocenę :) 

Czytaliście już jakąś książkę Natalii Sońskiej? Czy jakiś jej tytuł przypadł Wam w szczególności do gustu? :) 

22 komentarze:

  1. Dość rzadko sięgam po polskich autorów ale w tym roku wyszło tyyyle książek w świątecznym klimacie że na pewno się na coś skuszę :) Ale na to jeszcze jest czas, po takie klimaty sięgnę dopiero w grudniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam przygotowanych wiele świątecznych tytułów na grudzień i już mie mogę się doczekać, aż je wszystkie przeczytam :)

      Usuń
  2. Powoli zaczynam moją świąteczną książkową przygodę. "Zakochaj się Julio" mam już na półce i przed świętami zamierzam ją przeczytać;) jestem ciekawa, czy przypadnie mi do gustu:)

    Pozdrawiam,
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również jestem tego ciekawa, także czekam na opinię :) Ja np. tą książką nie wprowadziłam się w ten nastrój :)

      Usuń
  3. Ja fanem takich książek nie jestem, jak to już wspominałam, więc raczej nie sięgnę. Ale recenzjab ardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bardzo dziękuję :) Skoro to nie Twoje klimaty, to lepiej nie czytaj, bo może Ci się nie spodobać :)

      Usuń
  4. Będzie mi miło spędzić z tą książką święta.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę rozejrzeć się za tym tytułem... koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomimo że książka nie jest typowo świąteczną, to już sama okładka przyciąga do siebie żeby przeczytać ją w tym okresie :D Jestem ciekawa, jak bardzo i czy w ogóle by mi się spodobała.

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka tej książki jest przecudowna :) Lecz niestety bardziej przemawia do mnie okładka niż treść co już jest gorsze :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Myślę, że sięgnę po nią jakoś już po świętach. Na razie chce się wprowadzać powoli w klimat świąt, aczkolwiek lubuje się w polskiej scenerii :) od razu robi się jakoś sielankowo! ;D

    Pozdrawiam,
    poprostualeksandraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam sięgnąć po nią po świętach :) Miłej lektury :) Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Nie przepadam za takimi książkami, a fakt, że Cię nie zachęciła sprawia, że na pewno po nią nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale nie przekonałam się do twórczości tej autorki :)

      Usuń
  9. Bardzo dużo tej książki na bookstagramie, ale w sumie tak do końca nie wiedziałam o czym ona jest. Po Twojej recenzji mam ochotę sama wejść w świat tej lektury i muszę jak najszybciej to nadrobić. :)

    Pozdrawiam,
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że moja recenzja zachęciła Cię do sięgnięcia po ten tytuł :) Oby Tobie spodobała się bardziej niż mnie :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Uwielbiam książki świąteczne, nawet te, nie najwyższych lotów. Po tę pewnie też sięgnę wcześniej, czy później :) Słabsze oceny mnie nie zrażają :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka do świątecznych na pewno nie należy :) Uprzedzam od razu ;)

      Usuń
  11. Mam podobne zdanie na temat tej książki - w swojej recenzji zaznaczyłam nawet, że z romansem nie ma nic wspólnego LOL Dziwne to jest swoją drogą, bo w takim razie nie mam pojęcia po co w ogóle był wprowadzony wątek Jakuba 🙈

    she__vvolf ❄️🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, daleko jej do romansu, ale cóż kto co woli ;) Rzeczywiście książka wypada bardzo słabo, a podczas czytania bardzo się nudziłam.

      Usuń