23 września 2017

"Zła Julia" - Leisa Rayven



"Zła Julia" to książka, którą chciałam przeczytać od bardzo dawna, szczególnie po zakończeniu "Złego Romea", jaki zaserwowała nam autorka w pierwszej części cyklu o Cassie i Ethanie, byłam bardzo ciekawa co tym razem wydarzy się w ich życiu. Byłam przekonana, że w tej części autorka bardziej skupi się na uczuciach bohaterów, ukaże nam ich całkowitą przemianę, z naiwnych dzieciaków, którzy nie wiedzą czego oczekiwać od życia, a staną się dojrzalsi i zdecydowanie bardziej poukładani. Jednak ku mojemu rozczarowaniu było zupełnie na odwrót, co sprawiło, że moja ocena "Złej Julii" jest bardzo, ale to bardzo słaba...


W tej części Ethan stara się odzyskać Cassie, która straciła do chłopaka zaufanie i nie chce ponownie angażować się w związek, który przysporzył jej  tylko cierpienie i ból. Dlatego Ethan robi wszytsko, by udowodnić dziewczynie, że są sobie przeznaczeni. I tak prawie przez całą książkę trwa ta niezdrowa relacja między głównymi bohaterami. 

Pierwsza część z serii Starcrossed podobała mi się bardzo, tak o tej części nie powiem nic pozytywnego. Bohaterowie tak działali mi na nerwy, że miałam ochotę wyrywać kartki z książki. Przez prawie całą historię przewija się seks. Jak dla mnie było tego zdecydowanie za dużo i to w dużym stopniu wpłynęło negatywnie na ocenę tej historii. Miałam wrażenie, że na każdej stronie tej ksiązki są jakieś aluzje seksualne, co robiło się dosyć niesmaczne i wulgarne, a autorka mogła temu zapobiec i sprawić, że historia Cassie i Ethana zaspokoi moje oczekiwania wobec tej dwójki. Narracja w tej częśći jest taka sama jak w poprzedniej, czyli rozdziały są przeplatane z perspektywy teraźniejszości, a przeszłości. Nie mam nic przeciwko takim zabiegom w książkach, ponieważ dzięki temu możemy lepiej zrozumieć całą historię, ale w tym przypadku taki zabieg nie wyszedł autorce, ponieważ czułam podczas czytania, że toczą sie dwie odmienne historię, co nie pomogło mi lepiej zrozumieć poczynań bohaterów. Ethan w tej części okazał się bezbarwną postacią, która budzi tylko zirytowanie przez czytelnika. Przykro mi, że nie mogę Wam powiedzieć nic dobrego o tej pozycji, ale niestety niczego takie nie dostrzegłam, a czytanie "Złej Julii" spowodowało u mnie zastój czytelniczy, ponieważ męczyłam tę książke kilka dni. 

 
  
Jeśli czytaliście "Złego Romea" i jesteście ciekawi dalszych losów bohaterów to śmiało sięgajcię po tę część. Nie odradzam, ani nie zachęcam do przeczytania, ponieważ moje zdanie wyraziłam Wam w tej recenzji. Ale wiadomo, że każdy czytelnik odbiera książki inaczej i może akurat komuś z Was spodoba się "Zła Julia".

Za książkę dziękuję bardzo wydawnictwu Otwartemu.  

Czy są tu jacyś fani Leisy Rayven? Zamierzacie sięgnąć po "Złą Julię? A może już czytaliście? Koniecznie piszcie mi swoje wrażenia po lekturze, bo jestem ciekawa co sądzicie o tej pozycji? :) 

9 komentarzy:

  1. Jak czytam opinie o tych dwóch częściach, to właśnie mam wrażenie, że ta pierwsza wydaje się lepsza. Aczkolwiek z chęcią i tak poznam dalsze losy bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście też tak uważam ;) Pierwsza części jeszcze jako tako była do przyjęcia i nawet dobrze się czytało, jednak Zła Julia to jakas pomyłka :/

      Usuń
  2. Po przeczytaniu Złego Romeo nie upadłam na kolana z wrażenia. Spodziewałam się, że Zła Julia będzie lepsza, lecz po twojej recenzji chyba będę rozczarowana.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam "Zły Romeo" więc na razie sobie odpuszczę.
    ___
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  4. W ogóle nie słyszałam o tym cyklu, ale jakoś tak wydaje mi się, że to nie jest dla mnie. Nie przepadam za takimi historiami.
    Pozdrawiam :)

    lustrzana nadzieja

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że książka Cię zmęczyła i nie wywołała większych emocji. Nigdy nie wiadomo niestety jak to będzie z książką, za której lekturę się zabieramy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że Tobie nie przypadła do gustu, ja jestem bardzo ciekawa tych książek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z kolei ja jestem zachwycona Złą Julią i mnie się podobała nawet bardziej niż "Zły Romeo :)Ilu czytelników, tyle opinii ;)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że kontynuacja nie dorównała pierwszej części ;) Mam w planach obie książki, więc jestem ciekawa czy moja opinia będzie podobna :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń