6 marca 2017

"Łowczyni z ciernistego lasu" Średniowieczne Legendy Melanie Dickerson


Niebezpieczeństwo i miłość spotykają się w Ciernistym lesie..

Odette Menkels za dnia uczy czytania sieroty z pobliskiego miasteczka, a nocami kłusuje w lesie margrabiego Rainharta, by upolowaną zwierzyną wykarmić najuboższych. 
Dla Jorgena Hartmana złapanie kłusownika to nie tylko obowiązek, lecz również sprawa honoru. Leśnik, który go wychował i którego stanowisko on przejął, zginął właśnie z rąk kłusownika. 
Kiedy Jorgen i Odette poznają się na zabawie świętojańskiej, nie mają pojęcia, że są swoimi największymi wrogami. Jedyny mężczyzna, którego ona pragnie marzy o tym, by ją schwytać... A jedyna kobieta, którą on kocha, okaże się nieuchwytnym obiektem jego nienawiści. 

♡♡♡♡♡♡♡♡ 

Akcja książki rozgrywa się w 1363 roku w margrabstwie Thornbeck, na północno-wschodnich rubieżach Świętego Cesarstwa Rzymskiego. To historia o miłości, która skrywa niebezpieczną tajemnicę. 


Odetta, to główna bohaterka książki, która straciła rodzinę z powodu zarazy i zamieszkała ze swoim wujem, który zdecydował, że ją przygarnie i się nią zaopiekuje. Losy bohaterki poznajemy gdy ma już 21 lat i powinna wyjść za mąż. Dla niej jednak ważniejsza jest pomoc ubogim dzieciom, którym dostarcza pożywienie i pomaga im w nauce. Odetta od młodzieńczych lat bardzo dobrze posługuje się łukiem, dlatego nocą odważnie poluję na zwierzynę, by potem łupy, czyli mięso ze zwierząt oddać w ręce ubogich, których nie stać na jedzenie. Zdaje sobie sprawę, że to co robi jest nielegalne. Ale Odetta ma złote serce i wie, że tylko w ten sposób jest w stanie pomóc głodującym rodzinom. Dlatego dla niej ryzyko jest warte każdej ceny, byleby tylko pomogło. 


Jorgen jest leśnikiem margrabiego, strzeże Ciernistego Lasu. Jego głównym zadaniem jest zadbanie o to, by z lasu nie ubywało zwierząt. Z rąk kłusownika zginął jego ojciec. Dlatego, gdy dostrzega w lesie ślady kłusownictwa postanawia za wszelką cenę złapać złoczyńce z myślą, że to ta sama osoba, która zabiła jego ojca. W Świętojańską noc, odbywają się zabawy, ludzie rozpalają ogniska. Kobiety ubrane na biało, które nadal są pannami przychodzą, by znaleźć kandydata na męża. W tą niezwykła noc Jorgen dostrzega Odette i od tej pory nic nie jest takie samo jak wcześniej. Rodzi się między nimi niezwykłe uczucie, silna chęć chronienia siebie nawzajem. Odetta marzy o tym, by Jorgen poprosił ją o rękę, ale niestety nie jest to takie proste. Dziewczyna skrywa pewną tajemnice, a chłopak nie wie, że dziewczyna, w której się zakochał okaże się jego wrogiem.. Odetta może wybrać zamożnego syna burmistrza, Mathiasa i prowadzić dostojne życie razem ze swoim wujem. Ale Mathias skrywa pewną tajemnicę i Odetta postanowi, że za wszelką cenę dowie się prawdy. 

Polowanie, miłość, tajemnice i kłamstwa sprawiają, że pochłaniamy książkę w błyskawicznym tempie. Czy Odetta pójdzie za głosem serca i zwiąże się z ukochanym Jorgenem? Ale co się wydarzy, kiedy chłopak pozna prawdę o Odettcie ? 

Książka pokazuje nam, że bogactwa człowieka nie powinny grać głównej roli. Najważniejsze jest to co kryje się w serce. 

Kogo wybierze Odetta? Jakie konsekwencje spotkają dziewczynę, gdy prawda wyjdzie na jaw? I czy Jorgen będzie w stanie wybaczyć ukochanej? 

Przyjemna historia, z średniowiecznym klimatem w tle. Szczerze Wam polecam. Jestem zauroczona powieścią i z niecierpliwością czekam na kolejny tom.

  
Moja ocena: 6/10 / Autorka: Melanie Dickerson / Tytuł oryginalny: The Huntetress of Thornbeck Forest. A Medieval Fairy Tale #1 / Ilość stron: 352 /  Gatunek: fantasy / Data premiery: 21.02.2017 / Wydawnictwo: Dreams 

Za książkę dziękuje bardzo wydawnictwu:

10 komentarzy:

  1. Odetta! Jakie przepiękne imie, po książkę raczej nie sięgnę, ale ciekawie się czytało twoją opinię.:)

    oddam-ci-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak wcześniej nie słyszałam o tej książce, tak teraz spotykam się już z którąś jej recenzją :D Bardzo ciekawie ją opisałaś, jeszcze bardziej mnie zachęciłaś, do przeczytania :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już kilka opinii na temat tej książki, przez które niestety się do niej zniechęciłam ;) Twoja znowuż sprawia, że jednak mam ochotę ją przeczytać.. Może się zdecyduję? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, przeczytaj ją ;) Wtedy sama się przekonasz jak to jest z tą książką ;) Ja przyznam szczerze, że mam mieszane uczucia :/

      Usuń
  4. Myślałam że wyższą ocenę będzie miała ta książka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wypadła tak dobrze jak myślałam :( Niemniej jednak polecam przeczytać i przekonać się samemu ;)

      Usuń
  5. Książki nie miałam okazji czytać ale spotkałam się z mnóstwem bardzo, bardzo pozytywnych opinii. Twoja tylko pcha mnie w kierunku jej zakupu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) Polecam przeczytać i przekonać się samemu jak książka wypadła :) Mi się podobała, ale szczególnie jakoś mnie nie zachwyciła :)

      Usuń