17 września 2017

"Drogie życie" - Meghan Quinn


Przyznam szczerze, że nie spodziewałam się iż ta książka okaże się taka dobra. Z autorką Meghan Quinn spotkałam się po raz pierwszy, więc tak naprawdę sama nie wiedziałam, czego mogę się po niej spodziewać. Już przy pierwszym rozdziale, autorka doprowadziła mnie do łez, co od razu podsunęło mi wrażenie, że będzie to kolejna łzawa historia, która nie wniesie nic nowego, do historii, które już sama znam. Podczas dalszego zagłębiania się w lekturę, dostrzegłam potencjał tej powieści.

Meghan Quinn postawiła na naszej drodze czwórkę zupełnie obcych sobie ludzi, którzy zgłosili się do programu Drogie Życie. Został on stworzony, by pomóc ludziom takim jak oni wyjść ze strefy komfortu, stawić czoła największym przeszkodom, pokonać demony, a co najważniejsze dowieść samym sobie, że są czegoś warci. Stojąc na rozdrożu pomiędzy ciągłym zdobyciem czegoś więcej, a całkowitym zagubieniem, zdecydowali się podjąć walkę. Dla każdego z nich nie była to łatwa decyzja, którą podejmuje się z dnia na dzi. Lecz po wnikliwym przeaanalizowaniu swojego życia zrozumieli, że program Drogie Życie może być ich kartą przetargową w stronę lepszych dni. Ich pierwsze wspólne spotkanie, właśnie podczas trwania programu, zmieni ich losy nieodwracalnie i nim się obejrzą przeżyją szaloną przygodę, która zmieni ich życie na zawsze. 

Autorka w tej powieści oddaje głos każdemu z czwórki bohaterów, tworząc spójną całość, co jest niewiarygodne, że ona sama się w tym nie pogubiła, a także czytelnik sprawnie odnajduję się w losach bohaterów, nie gubiąc przy tym istotnych wątków. Jeżeli chodzi o bohaterów, to nie mam się do czego przyczepić, ponieważ byli oni tak dobrze wykreowani, że każdy z nich zyskał moją sympatię. "Drogie życie" opowiada o Daisy, która była dość naiwna i nie doświadczona życiowo. I tutaj nie zmyślam, ponieważ dziewczyna przez całe swoje dwudziestoletnie życie, żyła pod kloszem babci i nie wiedziała co to znaczy prawdziwie żyć, a przystępując do tego programu, zrozumiała ile przez to straciła. Następnie mamy - Cartera, który przez błędy swoich rodziców, nigdy nie zaznał i nie wie co to znaczy prawdziwa miłość. Był typem bohatera, który intryguje od samego początku swoją buntowniczą postawą. Hollyn, która zbyt wcześnie straciła swojego męża, musi zmierzyć się z brutalną codziennością i zacząć radzić sobie z każdym krokiem bez niego. A także Jace, który ciągle mierzy się z konsekwencjami swoich wyborów. Jestem pod wrażeniem, jak autorka zestwiła tak różne charaktery w spójną historię, która zapadła w moim sercu na bardzo długo. Jestem już kilka dni po lekturze tej powieści, a nadal nie mogę przestać o niej myśleć.

Bardzo podoba mi się umiejscowienie, na samym końcu rozdziałów - listów, pisanych przez bohaterów do Życia. Dzięki temu zabiegowi, możemy bliżej przyjrzeć się uczuciom, jakie im towarzyszą podczas trwania programu. Opisują w nich swoje obawy, lęki, a także to za co mogą podziękować życiu, za co są wdzięczni. Jaki wpływ mieli ludzie, na zmianę ich życia. 


Od prologu, aż do samego końca możemy obserwować zmiany, jakie zachodzą w głównych bohaterach. Program Drogie życie uświadomił im, że mimo tragedii, jakie ich dotknęły, muspodjąć walkę o lepsze jutro. Przystępując do programu, każdy z nich miał inny problem i tu nie chodziło o licytację kto ma gorzej, chodziło o dogadanie się ze sobą. Bohaterowie musieli zmierzyć się z mnóstwem trudnych emocji, które uniemożliwiały im zrobienie kroku naprzód. Ale, gdy podejmą walkę, szybko zrozumieją, że było warto.




"Drogie Życie" to książka, którą polecam każdemu. Powieść dostarczyła mi mnóstwo intensywnych wrażeń i niezapomnianych emocji, by uznać tę historię za znakomitą.  






Piękna, wzruszająca, przejmująca opowieść o czwórce zupełnie obcych sobie ludzi, których połączył jeden, wspólny cel - zmiana własnego życia. Jeżeli jesteście ciekawi tej powieści i szukacie przyjemnej, a zarazem mądrej historii, to ta pozycja będzie dla was idealna. 

Za książkę dziękuje bardzo wydawnictwu Filia. 

Kto planuję przeczytać Drogie życie? ;)  

31 komentarzy:

  1. Świetna recenzja :) Jestem dopiero po pierwszym rozdziale, ale już czuję, że polubię tę książkę równie mocno jak Ty! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana! :) Jestem pewna, że tak będzie ;) Miłego dnia!

      Usuń
  2. Musze przyznać, ze mnie zaintrygowałaś :D Jak dotąd podchodziłam do tej książki tak obojętnie, ale po twojej recenzji się nad nią zastanowię :)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna historia, polecam! Nie zawiedziesz się ;)

      Usuń
  3. No i kolejna książka, którą muszę przeczytać! :P

    Pozdrawiam!
    volusequat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię, kiedy w książce możemy śledzić przemianę bohatera, a że w tym wypadku jest ich czwórka, a autorka dobrze poradziła sobie z kreacją każdego z nich - to tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro to lubisz to książka jest idealna dla Ciebie, polecam! :)

      Usuń
  5. Fajna recenzja :). Książka wydaje się być wartościowa, a zarys fabuły przekonał mnie żeby się z nią zapoznać.

    Pozdrawiam
    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :) Książka jest wartościowa i naprawdę warto po nią sięgnąć :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Właśnie taką książkę potrzebuję przeczytać. Nie słyszałam o niej, ale skoro już o niej wiem, muszę ją szybko zdobyć, sama myślę, że potrzebowałabym podnieść się trochę na duchu, a myślę, ze z bohaterami też mogę znaleźć coś wspólnego.
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteście ciekawi tej historii, właśnie takiej historii potrzebuję teraz! Na pewno chce ją przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam! Jak dla mnie idealna pozycja na jesienne wieczory :)

      Usuń
  8. Świetnie, że książka okazała się tak dobra :)
    Być może kiedyś ją przeczytam ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też to cieszy, bo sama nie wiedziałam czego się po niej spodziewać, a ostatecznie jestem bardzo zadowolona :) Polecam!

      Usuń
  9. Książka zapowiada się bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest bardzo wartościowa. Porusza wiele istotnych kwestii życiowych :) Polecam :)

      Usuń
  10. Kurde, genialna jest fabuła tej książki ;) a dodając jeszcze te pozytywne rzeczy, które o niej napisałaś wiem, że MUSZĘ ją przeczytać :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurde, teraz to już na pewno muszę po nią sięgnąć! :) Wypłato, przybądź jak najszybciej!

    Gosia, Czytelniczkaa97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. O świetna historia.Twoja recenzja zachęca do jej przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, mam nadzieję, że sięgniesz po tę pozycję :)

      Usuń
  13. Zgadzam się z Twoją recenzją w stu procentach :)
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow. Wcześniej widziałam jedynie jej okładkę, bo jakoś mnie nie ciekawiło, o czym jest, ale po Twojej recenzji jestem bardzo ciekawa tej pozycji. Mam nadzieję, że uda mi się ją gdzieś dorwać :)

    pozdrawiam,
    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieje, bo książka jest warta uwagi :) Cudowna historia :)

      Usuń
  15. Po przeczytaniu Twojej recenzji na pewno po nią sięgnę! Bardzo mnie zaintrygowała ta książka :)

    Pozdrawiam!
    roksa_reads

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) Książka jest naprawdę warta uwagi, nie zawiedziesz się! Zapewniam Cię :)

      Usuń