23 czerwca 2017

"Oczy wilka" - Alicja Sinicka


"Czasem życie zmienia się w mgnieniu oka.. a raczej - pod wpływem jednego spojrzenia wilczych oczu.."

Sięgając po "Oczy wilka" Alicji Sinickiej miałam jakiś tydzień przerwy od czytania. Nawet nie wiecie jak za tym tęskniłam. Dlatego jak tylko znalazłam chwilę zabrałam się za tę książke i już po kilku stronach przepadłam i wręcz nie mogłam się oderwać od czytania. To co stworzyła autorka było takie dobre, naprawdę! 


Lena Kajzer to główna bohaterka książki. Poznajemy ją w chwili gdy przeprowadza się do miejscowości Głębia, gdzie ma zamieszkać razem ze swoją przyjaciółką Jolką. Dziewczyna właśnie ukończyła studia licencjackie i razem z Jolą będą pracować w dużej firmie. Lena pragnie zamknąć sprawy z przeszłości i skupić się na teraźniejszości. Nowy rozdział w jej życiu zaczyna się jednak dość pechowo, ponieważ dziewczyna jadąc samochodem wjeżdża z rozpędu prosto w auto zaparkowane na ulicy, a jakby problemów było mało to okazuje się, że jest to samochód najbardziej tajemniczego i bogatego mieszkańca miasteczka. Artur to bardzo tajemniczy mężczyna, inni obywatele Głębi uważają go za kogoś niebezpiecznego, od którego lepiej trzymać się z daleka. Jednak przekorny los sprawia, że Lena wpadła po uszy, gdy widzi jego niesamowite oczy...

Od tej pory wszystko w życiu Leny się zmieni. I to za sprawą pewnego przystojnego i nieziemsko bogatego mieszkańca Głębi. 

Wiem, że po tym wstępie wielu z was uzna "ehh takie historie już były, nic nowego, nad czym tu się zachwycać" ale ta książka naprawdę nie zawiera żadnych schematów jakie zazwyczaj występują w książkach kobiecych. Ta historia zaskakuje, przyznam szczerze, że nigdy nie spotkałam się z  czymś takim w literaturze. Nawet sama nie wiem jak wam to opisać, by nie zdradzić żadnego ważnego elementu z fabuły, który musicie odkryć sami. Dlatego może nie będę się nad tym rozpisywać, żeby wam nie zepsuć radości z czytania. 

Lena w swoim życiu przeszła już bardzo wiele złych rzeczy. Jedyne czego trzeba jej było to mężczyzna, przy którym czułaby się bezpiecznie. Gdy poznaje Artura wszyscy jak jeden mąż kazują jej trzymać się od niego z daleka, ponieważ to niebezpieczny facet. Jednak mimo tych przestrog Lena czuje do niego wielkie przyciaganie, któremu nie jest w stanie sie oprzeć. Po blizszym poznaniu kobieta czuje się w jego towarzystwie bardzo dobrze, a przede wszystkim bezpiecznie. Sielanka nie trwa zbyt długo, ponieważ Lena małymi krokami będzie odkrywać prawdę o Arturze, a gdy już ją pozna, nic już nie będzie takie same. 


"...W tym tajemniczym spojrzeniu dostrzegam lekkość i... bezbronność. Teraz to ja patrzę za jego piękne oczy. Nie widzę już idealnych rysów twarzy, białych zębów i umięśnionej sylwetki, ale dziwną jasność bijącą od zaciekawionych źrenic. Czuję, że wchodzi mi do umysłu, jest coraz głębiej, głębiej..."

"Oczy wilka" Alicji Sinickiej to jej debiut, który wypadł bardzo dobrze. Książka zaskoczyła mnie pod wieloma względami, a już samo zakończenie tak mnie zszokowało, że nie mogłam w nie uwierzyć. Itrygująca historia, która wciaga od pierwszych stron. Jest pełna humoru, tajemnic i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Fani niebanalnych historii będą zachwyceni. Dlatego polecam sięgnąć po "Oczy wilka". Szczególnie teraz na okres wakacyjny, urlopowy ta książka sprawdzi się idealnie. 


Za książke dziękuje bardzo Wydawnictwo Novaeres.

11 komentarzy:

  1. muszę w końcu przeczytać, bo tylko leży i hipnotyzuje mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna lektura na leniwy wieczór :) Myślę, że Ci się spodoba :)

      Usuń
  2. Ta okładka wywołuje u mnie dreszcze. Jestem szalenie ciekawa tego udanego debiutu i świetnego zakończenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta okładka ma coś w sobie :) Strasznie przyciąga uwagę. Moim zdaniem to bardzo udany debiut, jestem ciekawa czy książka przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  3. Fabuła całkiem niezła, ale to wciaż polskie realia.
    pozdrawiam
    galeriakultury.blogspot.com (mam nadzieję, że zajrzyszx)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakończenie totalnie mnie zaskoczyło! :o I w zasadzie podniosło moją ocenę dla tej książki, bo autorka wszystko ładnie i zgrabnie wyjaśniła :D Książka rzeczywiście dobra jak na debiut ^^

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie ciekawi ta książka :D Może kiedyś uda mi się ją przeczytać :)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  6. Obawiam się, że chyba nie dla mnie, ale intryguje mnie to zaskoczenie, które serwuje czytelnikowi autorka, więc może jeszcze pomyślę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy po nią sięgnę, ale jak na debiut widzę, że wypadła supr :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaczęłam czytać książki polskich autorów, więc może kiedyś sięgnę po recenzowaną przez Ciebie powieść :D
    Pozdrawiam cieplutko! Dolina Książek
    PS: Bardzo ładnie tu masz, zostaję :3

    OdpowiedzUsuń